BRAND / REBRAND / korporátní identita

Jak a kdy rebrandovat firmu

Tvorba loga je zásadním krokem při budování firemní identity. Kromě samotného loga se zaměřujeme také na vytvoření vizuálního stylu, který zahrnuje grafické aplikace a je podpořen design manuálem. Tvorba loga je součástí širší strategie vizuální komunikace a jeho správné užití je definováno v design manuálu, aby firma dosáhla konzistentního vnějšího obrazu.

Naše studio Rency má s tvorbou loga více než 13 let zkušeností napříč různými obory. Naši práci si můžete prohlédnout zde.

ZÁKLADNÍ DATA

KDY:

20.3.2025

ČAS:

15:00–17:00

KDE:

VAULT 42, KOŽELUŽSKÁ 31

VSTUPNÉ:

Entries

klient
základní informace

Co je to rebranding?

Rebranding zahrnuje celou škálu výstupů od marketingové strategie, nastavení komunikace, definice produktu a zákazníků a vizuální identitu firmy. Tou se zabýváme my a procesem vizuálního rebrandingu vás provedeme.

Nejde jen o logo, ale o celý vizuální jazyk

Součástí rebrandingu může, ale nemusí být tvorba loga. V případě že společnost svou značku výrazně přeroste (například když změní obor působnosti) dochází ke kompletní změně značky. Pokud chce společnost přirozeně navázat na původní vizuál firmy dochází k evoluci či modernizaci značky a tvorbě vizuálního stylu.

Co všechno rebranding obsahuje

Součástí rebrandingu je obvykle nové logo nebo jeho úprava, návrh vizuálního stylu, ikony, definice písem a barev, grafické výstupy (aplikace), webové stránky, tiskoviny a všechny materiály kdy společnost komunikuje směrem k zákazníkům a zaměstnancům.

NEJČASTĚJŠÍ důvody

Kdy má vizuální rebranding smysl

BRAND JE ZASTARALÝ
Logo nebo vizuální styl jsou již zastaralé a působí neprofesionálně.

RŮST FIRMY
Firma vyrostla a původní styl již nestačí marketingovým a obchodním potřebám společnosti.

ZMĚNA ČINNOSTI
Od tvorby identity se spolenočst vydala novým směrem , změnila strategii, cílové skupiny a expanduje na nové trhy

VIZUÁLNÍ CHAOS
Během několika let dojde k rozdílnému používání značky a každý materiál vypadá jinak.

PŘÍLEŽITOSTI
Výročí, nové vedení, fúze jsou ideálním momentem pro nový vzhled.

Jak postupujeme

Jak postupujeme

KROK 1

Smlouvy, rešerše, insight

Nejprve začínáme tím, že naše klienty potřebujeme důkladně poznat. Sepisujeme klientský brief, který slouží jako osa zadání, poté připravíme cenovou nabídku a návrh smlouvy o dílo. Zde klademe důraz na licence, které klientovi umožňují nakládat se svou značkou dle potřeb bez ohledu na naši spolupráci.

Případů, kdy klient nemá dobře ošetřená práva se v minulosti objevilo spoustu a nám záleží na tom, aby se to u nás nestalo. Jakmile máme odsouhlasené zadání, rozpočty a termíny, pustíme se do procesu rešerše, přímé i nepřímé konkurence, analyzujeme obor i klienta a připravujeme první skicy. Z těch par vybíráme nejlepší koncepty.

Na projektu vždy pracuje projektový manažer, který hlídá výstup ve vztahu k zadání a jeden či více designérů. Kdo konkrétní na zakázce bude pracovat vždy rozhoduje více parametrů jako například vztah k oboru, autorský styl a dostatečná kapacita.

KROK 2

Prezentace prvních návrhů

Jakmile máme připravené první návrhy (obvykle do 2 týdnů od podpisu smlouvy), přecházíme k prezentaci 1–2 nové podoby značky včetně ukázek vizuálního stylu. U prezentace by měly být všechny osoby, které na schvalování nové indentity podílí, aby znaly všechny souvislosti.

KROK 3

Příprava výstupů

Po odsouhlasení návrhu vytvoříme všechny požadované aplikace (výstupy), exporty logotypů, logo a design manuál a pro jednotlivé aplikace vytvoříme funkční šablony (vzory dokumentů, prezentací vizitek apod.)

KROK 4

Předání a realizace

Všechny výstupy předáváme v elektronické podobě i ve formě tištěného logo a design manuálu. Dle domluvy pak navazuje realizační část – tedy zajistit tisk a výrobu všech výstupů, které jsou součástí rebrandingu za využití našich nebo klientských dodavatelů.

načasování

Najednou, nebo postupně?

Hodně klientů má starost, co se všemi těmi hotovými brožurami a vizitkami aj. Rebrandingů, kdy dochází ke kompletní změně identity najednou se děje naprosté minimum. Mnohem častěji dochází k posupnému nahrazování výstupů, jakmile ty aktuální doslouží.

Aby ale efekt byl co největší, rebrandujeme některé celky v jeden čas, tedy například online výstupy (sítě, weby, aplikace) a například označení budovy, polep aut apod.

BRANDING CONSULTANCY

Zvažujete rebranding? Pojďme se potkat osobně.

jsme spolehlivý partner

NAŠI KLIENTI JSOU NAŠE NEJLEPŠÍ REFERENCE

Spolupráce se studiem Rency na rebrandingu a designu webu byla výzva pro obě strany. Oceňuji flexibilitu, profesionalitu a odhodlání dodat výsledek, který by plně odpovídal mým představám, i když to byl někdy boj. Dobrý dodavatel se nepozná ve chvílích, kdy všechno klape, ale právě ve chvílích, kdy se věci komplikují. A tady studio skutečně fungovalo.

Josef Polčiak
Chytrá pošta s.r.o.

Společnost Rency pro nás byla spolehlivým partnerem pro celý proces změny brandu. A věřím, že to byl pouze začátek dlouhodobé spolupráce. Těším se na další společné výzvy!

Ing. Leo Schaffer
ODONTO

Skvělá spolupráce. Kooperaci jsme zahájili před pár měsíci a věřím, že vydrží roky. Hlavně si vážím kvalitního managementu každé dílčí zakázky.

Jakub Krištof
Lorika

„Vaši společnost jsem oslovil kvůli nové informační brožuře OP Cable s.r.o. Nakonec jsme se ale rozhodli pro kompletní změnu vizuálu pro všechny firmy. Počínaje logem, informačními materiály a webovými stránkami. S vaší prací jsme spokojeni, vše splněno dle dohody.“ 

Marek Očenášek
OP CABLE

„V Rency pro nás připravili koncept nového loga, vizuálního stylu a nových forem reklamní propagace. Oceňuji inovativní přístup, výborný design, dodržování nastavených vizuálních i obsahových pravidel a osobní angažovanost všech členů týmu.“

Ing. Petr Korytár
Hanácká realitní kancelář

Rency nám pomohlo najít a ztvárnit naši vizuální identitu do jednotné podoby. Rozšířili jsme barvy, doplnili jsme základní prvky a veškeré grafické aplikace, jako je web, vizitky, letáky nabyly nových rozměrů. Z originálních a kreativně uchopených výsledků jsme zcela nadšeni!

Martina Březinová
Stream Circle

DIVELIT system je IT společnost zabývající se vývojem hardware a software. Pro novou firemní identitu a další témata jsme vložili naši důvěru v Rency a uvědomujeme si, že jsme zadali nesnadný úkol. Jsme velmi rádi, že se do výsledku promítly nové trendy při zachování odkazu na náš obor a zároveň se podařilo odlišit od konkurence. Rency nabízí plně profesionální službu a určitě jsou pro nás číslo 1 i do budoucna.

Ing. Radim Stupka LL.M.
DIVELIT system

“Šantovka District je unikátní projekt inspirovaný mimo jiné zahraničními koncepty, nadčasovými prvky a současnými trendy v oblasti architektury a volného času s ohledem na generace X, Y, Z. Jsme rádi, že se týmu RENCY podařilo zachytit všechny výše zmíněné aspekty a propsat je do vizuální podoby, která si klade za cíl, stejně jako celý projekt, reprezentovat kvalitu, smysl pro detail, přesah a ještě větší propojení s centrem města Olomouc.”

PhDr. Kristýna Navrátilová
REDSTONE

Při zastupování univerzity, fakulty i různých kreativních projektů jsem vždy měl s agenturou ty nejlepší zkušenosti. Profesionalita, pečlivé a přehledné workflow a procesování kontraktů, inspirativní ideamaking i respekt ke klientům. Díky za Rency i za Vault, obojí pozvedává své okolí na novou kvalitativní úroveň!

Mgr. Petr Bilík, Ph.D.
Univerzita Palackého

„Rency, to je reklamní zázemí a jistota, že se vždy budeme mít na koho obrátit. Redesign téměř třicet let starého loga i tvorbu kompletního vizuálu zvládli na jedničku – to neříkáme jen my, ale především naši obchodní partneři, kteří celou změnu vnímají jako velmi povedenou. Od vizitek až po billboardy. Komplexnost je patrná nejen ve výsledcích práce, ale i v přístupu k ní. Díky profesionálnímu a přesto přátelskému tónu, ve kterém se spolupráce nese, vznikají ohromné věci. Díky a těšíme se na další společný počin!“

Mgr. Lenka Petrlová
IP SYSTEM

„Děkuji Vám za moderní verzi loga a jeho variant. Ve firmě je vnímáno pozitivně, odvedli jste super práci.“

Mgr. Ondřej Machek
Skupina RPA