
Jak a kdy rebrandovat firmu
Tvorba loga je zásadním krokem při budování firemní identity. Kromě samotného loga se zaměřujeme také na vytvoření vizuálního stylu, který zahrnuje grafické aplikace a je podpořen design manuálem. Tvorba loga je součástí širší strategie vizuální komunikace a jeho správné užití je definováno v design manuálu, aby firma dosáhla konzistentního vnějšího obrazu.
Naše studio Rency má s tvorbou loga více než 13 let zkušeností napříč různými obory. Naši práci si můžete prohlédnout zde.
Co je to rebranding?
Rebranding zahrnuje celou škálu výstupů od marketingové strategie, nastavení komunikace, definice produktu a zákazníků a vizuální identitu firmy. Tou se zabýváme my a procesem vizuálního rebrandingu vás provedeme.

Nejde jen o logo, ale o celý vizuální jazyk
Součástí rebrandingu může, ale nemusí být tvorba loga. V případě že společnost svou značku výrazně přeroste (například když změní obor působnosti) dochází ke kompletní změně značky. Pokud chce společnost přirozeně navázat na původní vizuál firmy dochází k evoluci či modernizaci značky a tvorbě vizuálního stylu.
Co všechno rebranding obsahuje
Součástí rebrandingu je obvykle nové logo nebo jeho úprava, návrh vizuálního stylu, ikony, definice písem a barev, grafické výstupy (aplikace), webové stránky, tiskoviny a všechny materiály kdy společnost komunikuje směrem k zákazníkům a zaměstnancům.
Kdy má vizuální rebranding smysl
BRAND JE ZASTARALÝ
Logo nebo vizuální styl jsou již zastaralé a působí neprofesionálně.
RŮST FIRMY
Firma vyrostla a původní styl již nestačí marketingovým a obchodním potřebám společnosti.
ZMĚNA ČINNOSTI
Od tvorby identity se spolenočst vydala novým směrem , změnila strategii, cílové skupiny a expanduje na nové trhy
VIZUÁLNÍ CHAOS
Během několika let dojde k rozdílnému používání značky a každý materiál vypadá jinak.
PŘÍLEŽITOSTI
Výročí, nové vedení, fúze jsou ideálním momentem pro nový vzhled.
co vám rebranding přinese?




Jak postupujeme
Smlouvy, rešerše, insight
Nejprve začínáme tím, že naše klienty potřebujeme důkladně poznat. Sepisujeme klientský brief, který slouží jako osa zadání, poté připravíme cenovou nabídku a návrh smlouvy o dílo. Zde klademe důraz na licence, které klientovi umožňují nakládat se svou značkou dle potřeb bez ohledu na naši spolupráci.
Případů, kdy klient nemá dobře ošetřená práva se v minulosti objevilo spoustu a nám záleží na tom, aby se to u nás nestalo. Jakmile máme odsouhlasené zadání, rozpočty a termíny, pustíme se do procesu rešerše, přímé i nepřímé konkurence, analyzujeme obor i klienta a připravujeme první skicy. Z těch par vybíráme nejlepší koncepty.
Na projektu vždy pracuje projektový manažer, který hlídá výstup ve vztahu k zadání a jeden či více designérů. Kdo konkrétní na zakázce bude pracovat vždy rozhoduje více parametrů jako například vztah k oboru, autorský styl a dostatečná kapacita.
Prezentace prvních návrhů
Jakmile máme připravené první návrhy (obvykle do 2 týdnů od podpisu smlouvy), přecházíme k prezentaci 1–2 nové podoby značky včetně ukázek vizuálního stylu. U prezentace by měly být všechny osoby, které na schvalování nové indentity podílí, aby znaly všechny souvislosti.


Příprava výstupů
Po odsouhlasení návrhu vytvoříme všechny požadované aplikace (výstupy), exporty logotypů, logo a design manuál a pro jednotlivé aplikace vytvoříme funkční šablony (vzory dokumentů, prezentací vizitek apod.)
Předání a realizace
Všechny výstupy předáváme v elektronické podobě i ve formě tištěného logo a design manuálu. Dle domluvy pak navazuje realizační část – tedy zajistit tisk a výrobu všech výstupů, které jsou součástí rebrandingu za využití našich nebo klientských dodavatelů.

Najednou, nebo postupně?
Hodně klientů má starost, co se všemi těmi hotovými brožurami a vizitkami aj. Rebrandingů, kdy dochází ke kompletní změně identity najednou se děje naprosté minimum. Mnohem častěji dochází k posupnému nahrazování výstupů, jakmile ty aktuální doslouží.
Aby ale efekt byl co největší, rebrandujeme některé celky v jeden čas, tedy například online výstupy (sítě, weby, aplikace) a například označení budovy, polep aut apod.