
Vizuální styl je soubor všech prvků, kterými vaše firma vizuálně komunikuje.
Doba, kdy stačilo dobré logo je nenávratně pryč. Nyní se firmy prezentují svým zákazníkům a potenciálním zaměstnancům online, offline i uvnitř firem. Jak tedy nastavit systém, který to všechno pokryje a zároveň debaty o tom, jak bude vypadat příští billboard nezaberou polovinu marketingové porady?
Naše studio Rency má s tvorbou komplexních vizuálních stylů (identit) více než 13 let zkušeností napříč různými obory.
Naši práci si můžete prohlédnout zde.
Vizuální styl je systém
Jedná se o tvorbu vizuálně atraktivního konceptu za použití ilustrací, fotografií, barev a typografie, sjednocení do uceleného konceptu a vytvoření nové sady grafických prvků.

Systematická práce na vizuálním stylu spočívá v postupném a důkladném procesu
1. Rešerše trhu a konkurence
Prvním krokem je detailní analýza lokální i světové konkurence, která slouží k pochopení kontextu, ve kterém značka působí. Cílem je identifikovat příležitosti k odlišení a vyhnout se vizuálním klišé.
2. Poznání klienta a značkyNásleduje hluboké porozumění klientovým cílům, hodnotám a potřebám značky. Tento krok zahrnuje tvorbu klientského briefu, který slouží jako jasný a strukturovaný základ celého procesu.
3. Využití zkušeností a osvědčených postupůPři návrhu vizuálního stylu se čerpá ze zkušeností získaných z mnoha předchozích projektů. Tento přístup umožňuje vytvořit řešení, která jsou nejen inovativní, ale i funkční.
4. Tvorba vizuálního stylu
Na základě rešerší a klientského briefu se sestavují vizuální prvky, jako jsou barevná paleta, typografie, fotografie, ilustrace a ikony. Tyto prvky nejsou vytvářeny nahodile, ale s ohledem na konzistenci a harmonii celé vizuální identity.
5. Konzistence a charakter
Všechny vizuální prvky jsou pečlivě propojeny tak, aby tvořily jednotný a atraktivní celek. Tento styl musí odpovídat jedinečnému charakteru značky a zároveň reflektovat její potřeby a cíle.

design a pořádek
Díky tomuto systematickému přístupu vzniká vizuální identita, která není jen estetická, ale také strategicky promyšlená, funkční a snadno aplikovatelná na různé komunikační kanály. Po jejím vytvoření je navíc příprava každého dalšího výstupu výrazně jednodušší.



Grafické aplikace – výstupy
– Billboard
– Blok
– Citylight
– Dárkový poukaz
– Diplom
– Emailový podpis
– Firemní složky
– Piktoggramy
– Hlavičkový papír
– Interní dokumenty
– Inzerát
– Katalog
– Navigační systém
– Označení sídla
– Plachta
– Plakát
– Polep vozu
– Powerpointová prezentace
– Prezentační stěna
– Razítko
– Rollup
– Sociální sítě
– Taška
– Tužka
– Vzorový banner
– Vizitky
– Vlajka
Máte speciální požadavky?
Seznam všeho, co jsme kdy navrhli by byl nekonečný, proto se nás klidně zeptejte, určitě jsme už to co potřebujete v minulosti řešili. Chybí nám do sbírky snad jen polep letadla, ale i tuhle poptávku jsme už jednou měli.

Nový vizuální styl udělá dojem a taky pořádek
Nový vizuál může být impulzem pro další rozvoj, PR příležitostí a taky zefektivněním marketingu. Protože pokud dobře nastavíme pravidla a management se shodne na celé nové identitě včetně pravidel jak s ní pracovat, každý další výstup je jasnější a zabere méně času.
Taktéž se vám nestane, že má každý zaměstnanec jinou verzi vizitek a každá sociální síť jiný layout, protože vznikali v různý čas a pod taktovkou různých designérů.